Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024

F1: GP Μ. Βρετανίας: Συμπεράσματα, σκέψεις & σχόλια

Το 10ο grand prix του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1
ανήκει στο παρελθόν και σίγουρα θα διαδραματίσει βαρυσήμαντο ρόλο στην
οικονομία της φετινής μάχης σε οδηγούς και κατασκευαστές. Ο 7 φορές
Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Lewis Hamilton, έβαλε τέλος στο σερί 5 μη
νικηφόρων αγώνων για τη Mercedes και είδε πρώτος την καρό σημαία σε ένα
αγωνιστικό τριήμερο που τα είχε όλα.

 

Πρωτίστως, παρακολουθήσαμε με ενθουσιασμό, αλλά και επιφύλαξη το άνοιγμα των κερκίδων σε απόλυτη πληρότητα με τα επίσημα στοιχεία να κάνουν λόγο για προσέλευση 356.000 κατά τη διάρκεια του τριημέρου.Επιπλέον, στην ιστορική πίστα του Silverstone είχε αποφασίσει η διοργανώτρια αρχή να δοκιμάσει για πρώτη φορά (για τη F1) format με Σαββατιάτικο sprint qualifying, ήτοι έναν “μικρότερο αγώνα” 100 χιλιομέτρων στην ίδια, προφανώς, χάραξη της πίστας, χωρίς ωστόσο, καμία πρόθεση σύγχυσης με τον έναν και καθιερωμένο αγώνα της Κυριακής, (εξού και η αποφυγή ονομασίας τύπου ‘sprint race’). Αυτό το νέο session, μετακύλησε τις γνωστές κατατακτήριες δοκιμές την Παρασκευή, με τα αποτελέσματά της να καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του sprint του Σαββάτου, και εκείνο
αντιστοίχως τη σειρά του Κυριακάτικου αγώνα.

Οφείλουμε γενικώς, όσοι αγαπάμε και ακολουθούμε εδώ και χρόνια το σπορ, να αντιμετωπίζουμε κάθε νέα ιδέα με υπομονή και να αφήσουμε το χρόνο να κρίνει τις οριστικές εντυπώσεις. Εξάλλου, η Liberty Media, εφάρμοσε το format αυτό δοκιμαστικά και θα το πράξει σε άλλα 2 grand prix της σεζόν (το επόμενο πιθανότατα το Σεπτέμβριο στη Monza). Σίγουρα, οιφανατικότεροι ακόλουθοι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δύσκολα θα εναντιωθούμε σε οποιαδήποτε χρονική -και ποιοτική- επέκταση
της δράσης. Όλοι όσοι παρακολουθούμε ακόμα και τις ελεύθερες δοκιμές, δεδομένα αντιμετωπίζουμε με θετική προδιάθεση την μετάθεση των κατατακτηρίων την Παρασκευή και κατά συνέπεια την ύπαρξη ουσιαστικών sessions και τις 3 μέρες ενός grand prix. Από την άλλη βέβαια, όταν το πρόγραμμα γεμίζει ασφυκτικά, είναι σαφώς ευχάριστο για όσους
παρακολουθούμε από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες, όχι όμως και για τους οδηγούς, τις ομάδες και όλους τους άμεσους και έμμεσους συντελεστές του σπορ, που καταλήγουν να βλέπουν τη δράση να “γεμίζει” σε αβάσταχτους ρυθμούς. Ανάλογος προβληματισμός, άλλωστε, υπάρχει και με τον ίδιο τον αριθμό των grand prix, που φέτος, καλώς εχόντων των πραγμάτων με τα της πανδημίας, θα φτάσουν το ρεκόρ των 23!

 

Στα του αγώνος, καθοριστικότερο σημείο αποτελεί το συμβάν των διεκδικητών του τίτλου με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Verstappen, να μένει εκτός αγώνα και να βλέπει τον Hamilton με τη νίκη του, δύο ώρες αργότερα, να ψαλιδίζει τη διαφορά τους σε μονοψήφια επίπεδα. Η κρίση του επίμαχου συμβάντος μπορεί να σχολιαστεί από διάφορες πλευρές: από το ότι ο Verstappen ήταν μισό μονοθέσιο μπροστά τη στιγμή της σύγκρουσης και ότι ο
Hamilton δεδομένα γνώριζε την επικινδυνότητα της επιμονής του σε μία στροφή μίας πίστας που ξέρει καλύτερα κι από την παλάμη του, έως ότι ο Hamilton ομολογουμένως δεν έστριψε το τιμόνι του προς τον Ολλανδό, κάτι που θα πρόδιδε καταφανέστατη αντικανονική οδηγική συμπεριφορά. Οι αγωνοδίκες εν τέλει, μετρίασαν τις απαιτήσεις των ανθρώπων των Mercedes και Red Bull με την ποινή 10 δευτερολέπτων , που ο Βρετανός εξέτισε πριν το
pit-stop που ούτως ή άλλως θα πραγματοποιούσε. Το πόσο αυστηροί, ή επιεικείς ήταν μπορεί καθείς να το κρίνει εντάσσοντας στην κουβέντα τυχόν επιπρόσθετα αντικειμενικά και υποκειμενικά κριτήρια.

Αξιοσημείωτη ήταν η εκπληκτική οδήγηση του Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος αξιοποίησε κάτι παραπάνω από το 100% των δυνατοτήτων του μονοθεσίου της Ferrari, πραγματοποίησε έναν αψεγάδιαστο αγώνα, άφησε πίσω του τις 2 Mercedes (τον Bottas στην εκκίνηση, τον Hamilton ευθύς αμέσως του συμβάντος με τον Verstappen) και δεν μπορούσε να κάνει τίποτα περισσότερο για να φέρει στην ομάδα από το Maranello την πρώτη της νίκη μετά τη Σιγκαπούρη το 2019, και πρώτη δική του μετά τη Monza το 2019. Ο κόσμος αναγνώρισε την προσπάθειά του, αναδεικνύοντάς τον , διά των ψήφων του, σε οδηγό της ημέρας και η Ferrari πήρε άλλο ένα καμπανάκι επιφυλακής για το πόσο τυχερή είναι που έχει έναν τέτοιο οδηγό στην ομάδα και πόσο άδικη θα είναι ως προς τον Μονεγάσκο, την ιστορία της και τους tifosi, αν δεν φροντίσει στα αμέσως επόμενα χρόνια να του παρέχει ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό, ικανό να διεκδικεί στα ίσα τον τίτλο.

Καταληκτικά, η Mercedes είναι η μεγάλη κερδισμένη του grand prix, η Red Bull βίωσε ένα τρομακτικό τριήμερο και η προσμονή όλων μας μέχρι το Ουγγρικό GP (30 Ιουλίου- 1 Αυγούστου) θα είναι τεράστια.

 

ΠΑΝΟΣ ΚΟΥΚΗΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ