Σήμερα ο «Αθλητικός Κόσμος» φιλοξενεί έναν άνθρωπο με σπουδαία προπονητική πορεία, τον Γιώργο Κυρίο, ο οποίος είναι κάτοχος του UEFA A Licence.
Ο κόουτς από το Λεωνίδιο Αρκαδίας, με πέρασμα από τον Ατρόμητο Αθηνών, τον Ερμή Κορυδαλλού, την Α.Π.Ε. Αγία Ελεούσα, πού τα τελευταία 3 χρόνια είναι μέλος και του προπονητικού team της Εθνικής Ενόπλων (στο οποίο επικεφαλής είναι ο Βασίλης Βούζας & ο Θεόδωρος Παχατουρίδης), έχει την κατάλληλη εμπειρία και τις γνώσεις που απαιτούνται στον χώρο, ενώ φέτος βρίσκεται στις ακαδημίες του Α.Ο. Αγίου Ιερόθεου.
1) Πόσο πιστεύεις ότι έχει επηρεάσει ο covid την εκπαιδευτική διαδικασία των ακαδημιών;
«Το σημαντικότερο είναι η ψυχική υγεία των παιδιών.Οι ακαδημίες είναι ένα σχολείο το οποίο ένα χρόνο τώρα είναι κλειστό.Η παρουσία στο γήπεδο δεν μπορεί να αντικατασταθεί. Γίνονται από συναδέλφους προπονήσεις-συναντήσεις δεν είναι όμως το ίδιο.Ο αθλητής πρέπει να είναι στο φυσικό του χώρο.Παιδιά τα οποία ηλικιακά είναι να κάνουν μετάβαση σε μεγαλύτερους χώρους ή πρέπει να αρχίσουν να δουλεύουν υποομαδική τακτική βάζοντας βάσεις θα έχουν μεγάλο θέμα.
Ακόμα και εμείς οι προπονητές έχουμε χάσει τη ροή και το Ρυθμό μας με τη καινούργια τάξη πραγμάτων.Το γήπεδο είναι καθρέπτης όλων.Στα μικρότερα ηλικιακά τμήματα που τα παιδιά δοκιμάζουν αθλήματα μετά από τόσο καιρό αποχής μπορεί όταν ανοίξουν οι ακαδημίες να έχουν κάνει κάποια διαφορετική επιλογή.Μια γενιά χάνεται.Αυτές οι συνέπειες θα φανούν μακροπρόθεσμα».
2) Πως φαντάζεσαι την επανέναρξη, μετά το τέλος της πανδημίας;
«Θα είναι σαν ξεκίνημα μιας νέας σεζόν.Όλοι οι προπονητές πρέπει να έχουμε επαφή και εικόνα των αθλητών μας την περίοδο της καραντίνας.Πρέπει να δοθεί βάρος στην ψυχολογική ανάταση των παιδιών και τη δημιουργία θετικού κλίματος.Πολλά παιχνίδια με μπάλα, ελεύθερο παιχνίδι και σταδιακή επανένταξη με ευχάριστη διάθεση.
Να δώσουμε χρόνο στα παιδιά να προσαρμοστούν ξανά στο περιβάλλον και να αναπτύξουν τις σχέσεις και τίς φιλίες τούς. Άλλωστε η κοινωνικοποίηση είναι η αλληλεπίδραση είναι το βασικότερο. Μην αναλωθούμε σε προπονητικές μονάδες πριν προσαρμοστούν στο περιβάλλον.Να τοποθετήσουμε στόχους σε βάθος χρόνου και όχι άμεσους».
3) Ποιο είναι το σημαντικότερο προσόν στις μέρες μας για να κάνει καριέρα ένας αθλητής κατά τη γνώμη σου;
«Εκτός από τα γνωστά κλισέ για όλους μας σκληρή δουλειά, να βάζει στόχους και ποτέ να μη τα παρατάει.Για μένα το βασικότερο είναι να είναι σε θέση να διαχειρίζεται διάφορα ερεθίσματα και καταστάσεις οι οποίες θα του συμβούν στη διαδρομή του και να τα εκμεταλλευτεί ώστε να γίνεται καλύτερος και να βελτιώνεται.Για αυτό θα πρέπει να είναι συγκροτημένος και ψυχικά δυνατός ώστε να ανταπεξέλθει.
Οι ψυχικά ανθεκτικοί αθλητές είναι και αυτοί που αντέχουν στο χρόνο και στη πίεση.Δεν είναι εύκολο πράγμα ο πρωταθλητισμός.Το δύσκολο δεν είναι πολλές φορές να φτάσεις στη κορυφή αλλά να έχεις διάρκεια σε υψηλό επίπεδο.Εκεί είναι και η διαφορά».
4) Τι σημαίνει προπονητής ακαδημιών για σένα Γιώργο;
«Προπονητής ακαδημιών είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλός προπονητής.Διδάσκεις αξίες, ήθος… την χαρά του παιχνιδιού.Είσαι δάσκαλος για τη ζωή, την αισιοδοξία, την επιμονή και το χαρακτήρα.Η εκπαίδευση δεν είναι απλά μια δουλειά.Μπορείς να αλλάξεις τίς ζωές παιδιών με ένα απλό άγγιγμα με μια λέξη που είπες ή που δεν είπες.Σε κάθε παιδί που προπονείς αφήνεις κάτι που θα του μείνει.Αποτελείς πρότυπο και οφείλεις να γίνεις αξιόπιστος μέντορας τους.Δεν πρέπει να παίρνουμε αυτή την ευθύνη χαλαρά.Η μεγαλύτερη επιβράβευση το χαμόγελο Στα μάτια των παιδιών που έχουμε συνεργαστεί όταν τα αντικρίζουμε μετά από καιρό.Ένας διδάσκει δύο μαθαίνουν… μη το ξεχνάμε ποτέ αυτό.
Δεν έχουν σημασία οι νίκες και οι ήττες αλλά να μην σταματάς ποτέ να αγωνίζεσαι. Σεβασμός στον συναθλητή σου το προπονητή σου και στην αξία του αντιπάλου. Αγωνιζόμαστε πάντα στο πλαίσιο και τα ιδανικά του ευ αγωνίζεσθαι.Μερικά από αυτά που πρέπει να διδάσκουμε στα παιδιά».