Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

F1 2022, here we are!

Η σαιζόν 2021 για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έφερε μαζί της μεγάλες μάχες, ίντριγκες, τριγμούς και ένα επικό φινάλε, ανεξάρτητα αν συμφωνεί κανείς με τα πεπραγμένα των δύο τελευταίων γύρων του αγώνα στο Άμπου Ντάμπι. Η συζήτηση για το τι θα έπρεπε να γίνει σε αυτούς τους δύο γύρους θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα και η FIA, υπό νέα ηγεσία, με τον Mohammed Ben Sulayem να αναλαμβάνει από τις 17 Δεκέμβρη τα ηνία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, έχει να αντιμετωπίσει την δυσπιστία της πρωταθλήτριας κατασκευάστριας εταιρείας προς το πρόσωπο του. Η Mercedes του χρεώνει το όλο μπάχαλο και τη διαφορετική εφαρμογή των κανονισμών σε όμοιες καταστάσεις. Χάος!

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Με όλη αυτή την προίκα της περασμένης χρονιάς, όλος ο κόσμος αναμένει με περίσσιο ενδιαφέρον τις νέες μάχες μεταξύ των πιλότων. Μάχες με νέα πολεμοφόδια, καθώς είναι γνωστό, ότι από την νέα σαιζόν αλλάζει άρδην ο σχεδιασμός και η φιλοσοφία των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την F1, ο νέος σχεδιασμός αποσκοπεί αφενός στην βελτίωση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από την παρουσία προπορευόμενου ή όχι. Αυτό θα επιτευχθεί με την εγκατάλειψη μετά από σχεδόν 30 χρόνια των επίπεδων πατωμάτων και την επαναφορά των αεροδυναμικών tunnel σε αυτά ώστε να επιτευχθεί, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο της F1 Νικόλα Τομπάζη, η μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη για το αυτοκίνητο. Συνεπικουρούμενου δε από τις νέου σχεδιασμού εμπρός και πίσω αεροτομές, οι οποίες είναι πλέον περισσότερο καμπύλες από τα προηγούμενα χρόνια και στοχεύουν στην επίτευξη της μέγιστης παραγόμενης αρνητικής άντωσης – ήτοι της κάθετης δύναμης εκείνης που θα κρατάει στο έδαφος το αυτοκίνητο, περιορίζοντας δε την επιρροή του ακάθαρτου αέρα που παράγει το προπορευόμενο όχημα.

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Επιπλέον, έχουμε την εισαγωγή των ζαντών 18″ με ελαστικά χαμηλότερου προφίλ. Η F1 προσδοκά με αυτή την αλλαγή την μείωση της υπερθέρμανσης του ελαστικού και την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση με την μείωση της πλευρικής παραμόρφωσης που τα προηγούμενου τύπου ελαστικά έφεραν μετά από κάποιους γύρους. Μαζί με τις μεγαλύτερες ζάντες, επανέρχονται από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, τα αεροδυναμικά τάσια εξωτερικά των ελαστικών, ενώ η καινοτομία που σήκωσε την μεγαλύτερη κουβέντα είναι τα αεροδυναμικά εξαρτήματα άνωθεν των εμπρόσθιων τροχών. Κουβέντα την οποία αναπαρήγαγε και ο τετράκις πρωταθλητής Sebastian Vettel, αναφέροντας ότι δεν μπορείς να σημαδέψεις την είσοδο της στροφής με αυτά να επηρεάζουν το οπτικό πεδίο του πιλότου.

ΚΑΥΣΙΜΑ

Τέλος, έχουμε την εισαγωγή των βιοκαυσίμων στην ζωή μας. Τουτέστιν, πλέον θα έχουμε καύσιμα τα οποία θα αποτελούνται κατά 90% βενζίνη και 10% τεχνητά παρασκευασμένη αιθανόλη. Στόχος της F1 είναι η 100% χρήση βιοκαύσιμου από το 2025 χωρίς την ελάχιστη απώλεια απόδοσης των αυτοκινήτων. Θα αποτελέσει προπομπό για την τάση που θα επικρατήσει στα καύσιμα και στην εμπορική/καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου; Σίγουρα αυτός είναι ο στόχος και η F1 έχει αποδείξει ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καθημερινότητα και το αυτοκίνητο.

 

*Ακολουθεί Β’ μέρος εδώ

 

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ